home pages

myspace layout

Click here for Myspace Layouts

clock

Get your clock at CompleteMyspace.com

Wednesday 14 September 2011

puisi seorang lelaki

Aku baru habis hisap rokok. shit.

Aku rasa aku adalah seorang lelaki yang tidak tetap pendirian. aku pun tidak tahu apa yang aku mahukan sebenarnya. ada awek; berkasih putus, couple dengan orang lain then putus dengan orang itu then sambung balik dengan yang lama. kehidupan itu satu bulatan. tapi inilah kehidupan aku. sudah macam roda basikal. berpusing atas bawah dan akhirnya aku masih tak tahu apa yang aku mahukan.

Kehidupan itu tidak seindah yang kita mahukan.
aku dah rasa boring.
cinta aku sekarang ini tidak semanis dulu.
aku sudah tidak rasa thril masih first time couple dulu. sekarang ini aku rasa plain.

Plain, tapi dalam hati masih rasa excited dan masih ada renjatan elektrik. itu yang penting.

Sebelum raya, ex aku ada sms tanya kabar dan bagi ucapan raya. aku balas balik sms itu. damn. aku rasa rindu nak jumpa dia. aku rasa macam nak ajak dia keluar minum. tapi tiba-tiba aku rasa tak mahu dan berat hati nak ajak dia. aku stop kat situ. sembang kami melalui sms stop kat situ. aku harap dia dapat banyak duit raya kali ini.

Raya oh raya. aku raya kali ini membuatkan aku habis duit untuk persiediaan dan bagi duit raya kat tetamu yang hadir. terutamany kanak-kanak yang datang especially kaum keluarga. kalau bukan kaum keluarga, parents aku yang bagi. aku diam buat bodoh.

Kl sekarang ini hujan lebat. macam mana aku nak balik. tadi dia telefon bising-bising dalam telefon kata aku tak nak bayar hutang dia. siot. bukan aku tak nak bayar tapi aku takda duit sekarang. banyak bunyi pulak awek aku itu.

Tapi aku pikir balik, dia memang patut bising pun sebab dah banyak kali aku janji nak bayar duit dia tapi aku gagal nak bayar balik. aku rasa dia dah mula rasa tertipu dengan aku, itu pasal hutang rm20 pun bising suruh orang bayar balik.

Lantak jer lah. dalam kereta nanti aku buat pekak saja.

Malam ini mahu makan apa?

No comments: